Nouveau
Lange opleidingen

Manager worden

Initiatie
36 jours - 252 heures
Antwerpen

6 dagen om te groeien en efficiënter te worden in uw rol als manager.

Objectives
Concerned public
Compétences acquises

Objectives

  • U bewust worden van uw rol binnen uw team en het bedrijf Overlopen van de verschillende soorten management en ze kunnen toepassen.
  • Verschillende technieken leren om te groeien in uw rol als manager en om een efficiënt manager te worden.


Concerned public

Toekomstige managers.

Iedereen die verantwoordelijk is voor een team.

Na afloop van de opleiding zal u in staat zijn om op efficiënte wijze uw team te leiden en om op een correcte manier te voldoen aan de verwachtingen van uw team, om als verantwoordelijke de juiste gedragingen te leren en om een richtlijn te hebben betreffende de juiste houdingen die u dient aan te nemen.

Program

Dag 1: uw rol als manager afbakenen

Wat wordt er van een manager verwacht?

  • Overlopen van uw verschillende opdrachten.
  • De kwaliteiten van een goede leider.
  • Een overzicht opmaken van verantwoordelijkheden die verband houden met autoriteit en begeleiding. Delen van ervaringen met betrekking tot de vereiste managementcompetenties.

Uw managementstijl vinden.

  • Management door de eeuwen heen.
  • Modern management.
  • De verschillende managementstijlen.

Uw managementstijl aanpassen aan de context van uw team.

  • Leader of manager?
  • Situationeel management.

Zelfanalyse van uw managersgedrag.

Dag 2: uw medewerkers begeleiden en verantwoordelijkheid geven

Het profiel van de medewerkers van uw team analyseren.

  • Het management van de toekomst - generaties X, Y, Z.
  • Collaboratief management/liberated company.

Onderzoekscasus: de reële profielen analyseren van de medewerkers en in overeenstemming brengen met de managementstijl.

Individuele en collectieve betrokkenheid stimuleren.

  • Uw medewerkers beïnvloeden.
  • Een overzicht maken van de elementen die de motivatie stimuleren.
  • Doelstellingen vastleggen en het team mobiliseren.

Casusonderzoek: fictieve organisatieoefening uit te voeren in groep.

Dag 3: uw team dagelijks leiden

De activiteit van uw team organiseren en opvolgen.

• Tijdsmanagement en prioriteiten beheren.

• Efficiënte vergaderingen organiseren: de verschillende vergadertechnieken, moeilijke interventies.

• De groepsdynamiek begrijpen en stimuleren.

De groep mobiliseren om beter te werken.

• In welke gevallen de groep mobiliseren?

• Inleiding tot de sociocratie als middel om beslissingen te nemen.

Casusonderzoek: een beslissing nemen betreffende een problematiek aangebracht door een van de deelnemers, op sociocratische wijze.

• De verschillende soorten karakters voorgesteld als dieren.

Dag 4: de controle, de gesprekken en de communicatie

Op een vlotte manier verschillende soorten managementgesprekken kunnen voeren.

• De belangrijkste fasen, de structuur van het gesprek.

• Typologie van de verschillende soorten managementgesprekken.

Uw communicatie aanpassen aan elke situatie.

• Verbale en paraverbale communicatie.

• Uw uiteenzetting optimaliseren.

Het werk van uw medewerkers controleren.

• Controleren: een recht of een plicht?

• De verschillende soorten controle.

Dag 5: Uzelf beter kennen om uw medewerkers beter te kennen

Verschillende complementaire competenties ontwikkelen om te communiceren.

• Assertiviteit.

• Emoties onder controle houden.

• Uw empathie ontwikkelen.

• Bespreking van een positieve houding en toepassing.

Een krachtig managementmiddel.

• De ‘ja-ja’-medewerker identificeren.

• De techniek van weten, willen, kunnen.

Casusonderzoeken: de verworven technieken gebruiken in oefeningen met de deelnemers om delicate situaties op te lossen in uw team.

Dag 6: probleemloos omgaan met delicate managementsituaties

Conflicten, problemen binnen het team aanpakken.

• Een conflict beheren.

• Een probleem oplossen.

• Het probleem bekijken en kwalificeren.

Omgaan met specifieke situaties.

• Pesterijen.

• De relatie man-vrouw op het werk.

Hoe creëert u teamgeest. Delegeren.

• Wat is delegeren – voordelen.

• Het delegeringsgesprek.

Persoonlijk actieplan.

Formaliseren van de acties die de mogelijkheid bieden om uw managercompetenties te ontwikkelen en te verbeteren.

Manager worden
Ref
7200421
Pricing
2990€ HT

Coming Sessions

The choice of session will be asked when you register.

Are you interested in this training ?