Nouveau
Korte opleidingen

Uw vindbaarheid optimaliseren met Google Ads

Initiatie
2 jours - 14 heures
Antwerpen

Bouw een AdWords-campagne op en stuur die op efficiënte wijze.

Objectives
Concerned public
Compétences acquises

Objectives

  • Leer de basisbeginselen voor het opzetten van een AdWords-campagne.
  • Goed uw kernwoorden en uw formuleringen kiezen met het oog op de vindbaarheid.
  • Zorgen voor een betalende, relevante en duurzame SEO-strategie.


Concerned public

Communicatieverantwoordelijke, marketingverantwoordelijke, traffic managers.

Na afloop van de opleiding zal u in staat zijn om de tactieken te integreren om de vindbaarheid te maximaliseren met behulp van Google AdWords.

Program

Uw vindbaarheid optimaliseren met Google Ads

De positionering van Ads in de verschillende hefbomen voor acquisition en audience

  • Kennismaking met de tools van digital acquisition, waar Adwords deel van uitmaakt.
  • Oplijsten van de klantdoelstellingen en het antwoord hierop van Ads.
  • Voorrang geven aan de andere bestaande oplossingen (andere regieën).
  • Casusonderzoek: de hefbomen van digital acquisition.

De werkingsmechanismen begrijpen van een Ads-campagne

  • Overlopen van de nuttige woordenschat.
  • Maak kennis met de belangrijkste indicatoren: afdrukken, clicks, CTR, CPC, conversies, CVR, CPA, ROI.
  • De verschillen begrijpen tussen de netwerken Search en Display.

De werking begrijpen van het opzoekingsnetwerk Ads

  • Het onderscheid tussen PPC en kosten per klik
  • Maximale CPC of reële CPC, welke verschillen: klikpercentage, gemiddelde positie, Quality Score (QS) in Ads, Google-notatie.
  • De structuren herkennen van de Ads account.
  • Begrijpen van de AdWords interface: hoofdmenu, grafiek, filters en segmenten.
  • De structuur van de account begrijpen: gegevenstabel, 01. Account / 02. Campagnes / 03. Groepen advertenties.
  • Woordenschatquiz

Een aangepaste campagne opbouwen

  • Een campagne ontwikkelen.
  • Verschillende campagnes creëren in functie van het netwerk/de noden: onderzoeksnetwerk/producten/display …, merk/ exclusief merk, thema’s/rendabiliteit/ productcategorieën.
  • De taalkundige en geografische doelgroepen bepalen.
  • Parameters instellen voor de campagne van de advertentiegroepen.
  • Advertentie-extensies definiëren.
  • De zoekwoorden kiezen.
  • Een methode kiezen om de doelgroep te bepalen.
  • Advertenties en banners maken.
  • Oefening: maken van advertenties.

Efficiënt een campagne analyseren en beheren

  • Een account openen.
  • Structuur creëren.
  • De account controleren en optimaliseren.
  • Beheren van retargeting via Ads en Analytics.
  • De doelgroepen beheren in het menu Bibliotheken/Audiences (advertentiegroepen).
  • Videocampagnes creëren op YouTube.
  • Shopping- of productcampagnes oprichten.
  • DSA’s of dynamische advertentiecampagnes creëren.
  • Gebruik maken van de beheertools voorzien door Google.
  • Link voorzien tussen Ads en Analytics.
  • Casusonderzoek: analyseren van verschillende campagnes.

Een reeds bestaande campagne analyseren

  • De CPC verhogen of beperken.
  • Zoekwoorden, advertenties toevoegen.
  • De account herstructureren.
  • Negatieve zoekwoorden toevoegen.
  • De landingspagina wijzigen.
  • Het budget verhogen of beperken.
  • De doelgroep van een campagne wijzigen.
  • Het tijdsbestek bepalen voor het tonen van de advertenties.
  • Een nieuw netwerk opstarten (display bijvoorbeeld).
  • Casusonderzoek: analyseren en optimaliseren van echte campagnes.
Uw vindbaarheid optimaliseren met Google Ads
Ref
7200614
Pricing
1295€ HT

Coming Sessions

The choice of session will be asked when you register.

Are you interested in this training ?