Nouveau
Korte opleidingen

Het houden van algemene vergaderingen en raden van bestuur in tijden van Covid-19 - Webinar

Alle niveaus
0,3 jour - 1 heure
Virtual classroom

Oplossingen en aanbevelingen

Hoe kunnen de organen van rechtspersonen blijven functioneren in tijden van gezondheidscrisis als gevolg van Covid19?
Welke oplossingen zijn er voor u beschikbaar om uw organisatie technisch maar ook valide te kunnen blijven opereren? Neem deel aan het webinar om deze vragen en die van u te beantwoorden.

Sessie gepland op donderdag 30 april van 14u tot 15u (60 minuten)

 

Voor uw registratie, stuur ons een mailtje.

Objectives
Concerned public
Compétences acquises

Objectives

Deze webinar is bedoeld om u te helpen bij het beantwoorden van de kritische vragen die bedrijven en organisaties op dit moment stellen over governance. Er zullen technische en juridische oplossingen worden voorgesteld, met name die welke voortvloeien uit Koninklijk Besluit nr. 4 (van 9 APRIL 2020) houdende diverse bepalingen inzake mede-eigendom en het vennootschaps- en verenigingsrecht in het kader van de strijd tegen de Covid-19 pandemie.



Concerned public

Voorzitters, CEO’s, topmanagers
Algemeen directeurs, Bedrijfsleiders
Managers en aandeelhouders
Leden van het Uitvoerend Comité
Juridische, financiële en administratieve directeuren
Financiële controleurs, risicobeheerders
Bedrijfsrevisoren, accountants
Bedrijfsjuristen
Gespecialiseerde advocaten en consultants
Notarissen en gerechtsdeurwaarders

- De nieuwe ontwikkelingen in het ondernemings- en verenigingsrecht als gevolg van de gezondheidscrisis onder de knie te krijgen.
- De acties te identificeren die moeten worden ondernomen om een algemene vergadering of een vergadering van de raad van bestuur geldig te kunnen houden.

Program

Het houden van algemene vergaderingen en raden van bestuur in tijden van Covid-19 - Webinar

Webinar Donderdag 30 april – 14u (60’) 

Bij koninklijk besluit van 9 april 2020 heeft de federale regering vennootschappen toegelaten hun algemene vergadering en raad van bestuur op afstand te houden. Het doel van dit webinar is uit te leggen wat die precies inhoudt en om oplossingen of aanbevelingen te bieden voor bepaalde vragen die hierdoor ontstaan in de praktijk:

  • Hoe kan een gewone algemene vergadering geldig worden uitgesteld of gehouden? Welke zijn de regels en hoe te communiceren met aandeelhouders?
  • Hoe moeten de vergaderingen van het bestuursorgaan worden georganiseerd?
  • Wat te doen als een beslissing van de algemene vergadering of van het bestuursorgaan moet worden vastgelegd in een authentieke akte?
  • Hoe moeten vragen van aandeelhouders worden beantwoord? Hoe gebeurt stemmen op afstand of bij volmacht in de praktijk in deze omstandigheden?

Webinar onder leiding van :

Deborah Janssens
Partner (Corporate and M&A)
Freshfields Bruckhaus Deringer LLP 

en

Sigrid Ververken
Principal Associate (Corporate and M&A)
Freshfields Bruckhaus Deringer LLP 


Nos intervenants
Deborah JANSSENS
Deborah JANSSENS
Partner - Corporate and M&A
Freshfields Bruckhaus Deringer
Sigrid Ververken
Sigrid VERVERKEN
Principal Associate (Corporate and M&A)
Freshfields Bruckhaus Deringer LLP
Informations complémentaires
Moyens Humains et techniques
Videoconferentiepresentatie van 45 minuten, gevolgd door een sessie van 15 minuten om uw vragen te beantwoorden.

Het houden van algemene vergaderingen en raden van bestuur in tijden van Covid-19 - Webinar
Ref
241224W
Pricing
100€ HT

Coming Sessions

The choice of session will be asked when you register.

Are you interested in this training ?