Ref
7202501
Marketing: de trends van 2020
Inspelen op de evoluties van de marketingtechnieken en klantengedragingen.
Vervolmaking
2 jours - 14 heures
Objectifs
- De nieuwe marketingtrends begrijpen om nieuwe opportuniteiten in kaart te brengen.
- Kiezen voor een klantgerichte marketing.
- Uw businessmodel en uw prijsstrategie herwerken.
Compétences acquises
Na afloop van de opleiding zal u in staat zijn om de meest recente marketinginzichten te integreren in uw aanpak.
Public
Marketingdirecteurs of -verantwoordelijken, product-/marktverantwoordelijken, commerciële directeurs of verantwoordelijken.
Programme
Pendant
Marketing: de trends van 2020
Overschakelen van een ‘productgerichte’ marketing naar een ‘klantgerichte’ marketing
- De uitdagingen begrijpen van inbound vs. outbound marketing.
- De klantervaring centraal plaatsen in de nieuwe marketingstrategieën en innoveren.
- Beter de klantrelatie beheren met de nieuwe conversationele CRM-tools.
- De opportuniteiten integreren van Big Data/Smart Data.
- Uw performantie optimaliseren via marketing automation.
Een relevante digitale marketingstrategie gebruiken
- De vindbaarheid op zoekmotoren, SEM en SEO.
- Direct marketing online.
- Aansluiting, Ad exchanges, RTB.
- Display, rich media, native advertising.
Gebruik maken van de sociale media, social marketing
- De verschillende soorten sociale media en hun relevantie.
- Beheer van de e-reputatie.
- Community management
Een merkcontent creëren, content marketing
- Influence 2.0: de toekomst van influencer marketing, een absolute prioriteit.
- Merkcontent, ondersteuning van een authentieke relatie: de technieken.
Integreren van de multimediale marketing en de verbonden klant
- De verbonden klant, ATAWADAC-principe, Mobile first, Cross-device.
- Nieuwe opportuniteiten: geolokalisatie, personalisering, apps, de cloud.
- Mobile marketing integreren in uw multimediale strategie.
De nieuwe businessmodellen begrijpen
- De gedragsevolutie van de klanten: huren, delen vs. kopen.
- De businessmodellen van pure players.
- De ‘Base of the Pyramid’-prijsstrategie en affordability.
Het toekomstig dreamteam e-marketing
- De marketingbevoegdheden van de toekomst (Big data, Data Scientist, CXO, artificiële intelligentie …)
- De nieuwe organisaties: Smarketing, sales/marketing enablers …
Date de mise à jour : 04/10/2023