Nouveau
À distance
Ref
7202501

Marketing: de trends van 2020

Inspelen op de evoluties van de marketingtechnieken en klantengedragingen.

Vervolmaking
2 jours - 14 heures
Objectifs
  • De nieuwe marketingtrends begrijpen om nieuwe opportuniteiten in kaart te brengen.
  • Kiezen voor een klantgerichte marketing.
  • Uw businessmodel en uw prijsstrategie herwerken.


Compétences acquises
Na afloop van de opleiding zal u in staat zijn om de meest recente marketinginzichten te integreren in uw aanpak.
Public
Marketingdirecteurs of -verantwoordelijken, product-/marktverantwoordelijken, commerciële directeurs of verantwoordelijken.

Programme
Pendant
Marketing: de trends van 2020

Overschakelen van een ‘productgerichte’ marketing naar een ‘klantgerichte’ marketing

  • De uitdagingen begrijpen van inbound vs. outbound marketing.
  • De klantervaring centraal plaatsen in de nieuwe marketingstrategieën en innoveren.
  • Beter de klantrelatie beheren met de nieuwe conversationele CRM-tools.
  • De opportuniteiten integreren van Big Data/Smart Data.
  • Uw performantie optimaliseren via marketing automation.

Een relevante digitale marketingstrategie gebruiken

  • De vindbaarheid op zoekmotoren, SEM en SEO.
  • Direct marketing online.
  • Aansluiting, Ad exchanges, RTB.
  • Display, rich media, native advertising.

Gebruik maken van de sociale media, social marketing

  • De verschillende soorten sociale media en hun relevantie.
  • Beheer van de e-reputatie.
  • Community management

Een merkcontent creëren, content marketing

  • Influence 2.0: de toekomst van influencer marketing, een absolute prioriteit.
  • Merkcontent, ondersteuning van een authentieke relatie: de technieken.

Integreren van de multimediale marketing en de verbonden klant

  • De verbonden klant, ATAWADAC-principe, Mobile first, Cross-device.
  • Nieuwe opportuniteiten: geolokalisatie, personalisering, apps, de cloud.
  • Mobile marketing integreren in uw multimediale strategie.

De nieuwe businessmodellen begrijpen

  • De gedragsevolutie van de klanten: huren, delen vs. kopen.
  • De businessmodellen van pure players.
  • De ‘Base of the Pyramid’-prijsstrategie en affordability.

Het toekomstig dreamteam e-marketing

  • De marketingbevoegdheden van de toekomst (Big data, Data Scientist, CXO, artificiële intelligentie …)
  • De nieuwe organisaties: Smarketing, sales/marketing enablers …
Date de mise à jour : 04/10/2023