Nouveau
Korte opleidingen

Uw openings- en clickpercentage verbeteren

Initiatie
2 jours - 14 heures
Antwerpen

Maak uw e-mailings efficiënter en performanter.

Objectifs
Pour qui ?

Objectifs

  • Kies de inhoud van uw e-mailings om het reactiviteitspercentage te verhogen.
  • Maak gebruik van goede redactionele technieken om de clickpercentages te verbeteren.
  • Verbeter de deliverability van uw e-mailings met eenvoudige trucjes.


Pour qui ?

Verantwoordelijken en communicatiemedewerkers, marketingverantwoordelijken.
Iedereen die e-mailings of nieuwsbrieven opstelt.


Programme

Uw openings- en clickpercentage verbeteren

E-mailingcampagnes: doelstellingen en sleutelindicatoren

  • Precieze doelstellingen bepalen voor uw e-mailingcampagnes.
  • Openingspercentage, clickpercentage, reactiviteit, rebounds en spam: 5 te volgen sleutelindicatoren.
  • De gemiddelde prestaties kennen van de e-mailingcampagnes per sector.

E-mailings: een inhoud met toegevoegde waarde kiezen om ervoor te zorgen dat de mailing geopend wordt en vervolgens de persoon die de mailing opende voor u winnen

  • Weten hoe u dit succesvol kan doen: expositiepercentage, verzendingsuur, doel …
  • De doelgroep en het doel van de e-mailing bepalen.
  • Zorgen voor toegevoegde waarde bij elke e-mailing voor uw klanten en prospecten.
  • Het onderwerp en de inhoud van de e-mailingcampagnes telkens vernieuwen.
  • Workshop: op zoek naar originele onderwerpen en een boeiende inhoud.

E-mailings: gebruik maken van goede redactionele technieken

  • Workshop: het geheim van succesvolle e-mailings met hogere clickpercentages.
  • De inhoud van uw e-mailing structureren: plan, paragrafen, links, visuele aspecten …
  • Een korte, beknopte schrijfstijl hanteren om snel de aandacht van de lezer te trekken.
  • Belangrijke informatie in de verf zetten en mensen zin geven om te klikken.

Aandacht voor de lay-out van uw e-mailing om het aantal clicks te verhogen

  • Kiezen tussen platte tekst en HTML-formaat.
  • UX Design: om uw lezer een optimale ergonomie te bieden.
  • Lengte van het bericht, grootte van de afbeeldingen, plaats van het logo: een responsief design voor ogen hebben dat een reactie genereert.
  • Een goed evenwicht vinden tussen tekst en beelden.

Het openingspercentage van uw e-mailings en nieuwsbrieven verhogen

  • Uw afzender en uw domeinnaam goed weten te kiezen.
  • Een goed verzendingstempo vinden en uw doelgroep verfijnen.
  • Goede methoden vinden om de deliverability van uw e-mailings te maximaliseren en om te vermijden dat u geblokkeerd wordt.
  • Deliverability-testen doen en een overzicht opmaken voor de opvolging van uw campagnes.
Uw openings- en clickpercentage verbeteren
Ref
7202509
Tarif
1295€ HT

Prochaines sessions

Le choix de la session vous sera demandé lors de votre inscription.

Cette formation vous intéresse ?