Nouveau
À distance
Korte opleidingen

Data en Big Data: nieuwe marketing challenges

Vervolmaking
2 jours - 14 heures
Antwerpen

Gebruik al het potentieel van uw data.

Objectives
Concerned public

Objectives

  • Het begrijpen van de nieuwe marketing challenges van Big Data.
  • Het begeleiden van uw bedrijf bij de veranderingen die verband houden met de exploitatie van uw gegevens.
  • Anticiperen op de diensten en de gebruiken die mogelijk gemaakt worden door Big Data.


Concerned public

Verantwoordelijken of directeurs marketing, verantwoordelijken of directeurs van de klantenrelatie.

Program

Data en Big Data: nieuwe marketing challenges

Inleiding

  • Big Data: concept, marketing toepassingen, uitdagingen, kerncijfers …
  • Het businesspotentieel en de marketing van de gegevensexploitatie (personaliseren van de uitwisselingen, doorgedreven kennis van de noden van de klanten, interactiviteit en ogenblikkelijkheid …).

De gegevens centraal plaatsen in het marketingproces

  • Big Data integreren in uw marketingstrategie: uw project formuleren, uw noden definiëren.
  • Zorgen voor een organisatie en een kruisbestuiving van de marketing- en informaticafuncties.
  • U omringen met data scientists - en marketeer-tools.

De klantgegevens inzamelen en modelleren

  • De ‘first party’-gegevens afkomstig van de IS opsporen en beveiligen.
  • De ‘third party’-gegevens afkomstig van data brokers of partners selecteren.
  • Gegevens fuseren: de modellen, data cleaning
  • Goede samenwerkingen tot stand brengen: de bronnen, de diensten (sociale media, brokers en feedreaders, geolokalisatie …).

De gegevens analyseren

  • Inleiding in het beslissingsproces (Business Intelligence): analyse en reporting.
  • Metingen met betrekking tot het webpubliek (Web Analytics): het gebruik van uw website door uw bezoekers, verbetering van het surfen en van de performance van een site, het meten van de performance van uw marketingacties (aantrekken, vasthouden, transformeren).
  • De verschillende analyseniveaus bij data mining: de persoonsidentificatie automatiseren, uw databank uitbreiden met lookalikes …
  • Het klantenbestand: overschakelen van de onderzoeksanalyse naar de voorspellende analyse.

De gegevensanalyse integreren via de performance

  • De gegevens gebruiken voor het category management.
  • De klantenrelatie personaliseren door gegevens te integreren in het CRM en het E-CRM.
  • Aanbevelingstools koppelen aan uw website en sturen via de performance.
  • Optimaliseren via A/B testing en Bandit algoritmen
Data en Big Data: nieuwe marketing challenges
Ref
7202510
Pricing
1395€ HT

Coming Sessions

The choice of session will be asked when you register.

Antwerpen
Coming Sessions
13 et 14 oct. 2021
13-10-2021
14-10-2021
Are you interested in this training ?