Nouveau
Korte opleidingen

Telefonisch verkopen

Initiatie
2 jours - 14 heures
Antwerpen

Tools om efficiënter te zijn.

Objectives
Concerned public
Compétences acquises

Objectives

  • De verkooptechnieken beheersen.
  • Leren om commerciële winst te durven maken.
  • Degelijke en duurzame verkopen leren afsluiten.
  • Het juiste aanbod voorstellen, aan de juiste doelgroep, op het juiste moment.


Concerned public

Iedereen die een dienst/product moet verkopen en promoten. Klantenconsulenten/ televerkopers.

Na afloop van de opleiding zal u de technieken beheersen om telefonisch te onderhandelen over een verkoop.

Program

Telefonisch verkopen

Uzelf goed leren kennen om beter te verkopen

  • Bekijken van uw persoonlijk commercieel en relationeel profiel.
  • Overlopen van uw sterke en zwakke punten.

Beheersen van de voorvereisten van een goede verkoop

  • Uw doelgroep kennen.
  • Op voorhand uw commerciële manoeuvreerruimte bepalen.
  • Uw luistervaardigheid en uw empathie ontwikkelen.
  • Rekening houden met de historiek van de prospect om hem een goed voorstel te kunnen doen.
  • Kunnen herformuleren om de instemming van uw gesprekspartner te verkrijgen.
  • Anticiperen op de bezwaren en een alternatief aanbod kunnen voorstellen.

Overlopen van de opportuniteiten om extra te verkopen

  • Op welk ogenblik een extra aanbod voorstellen.
  • Technieken en formuleringen leren om het gesprek uit te breiden en tot een verkoop te komen.
  • De voorzorgsmaatregelen die moeten genomen worden om een gedwongen verkoop te vermijden en de commerciële relatie in stand te houden.

De aankoopbeslissing vergemakkelijken

  • Zoeken naar signalen van interesse bij de prospect.
  • Technieken gebruiken om ervoor te zorgen dat de prospect een beslissing neemt.
  • In uw adviserende rol blijven om de prospect gerust te stellen.

Leren uit de informatie van de klanten

  • De tools om een klant op te volgen (goede info om in te zamelen).
  • Reflexen die men moet aanleren om een klant te binden (het begrip service/ personalisering van de aanbiedingen en producten).
  • Het uitbreiden van de databank.
  • Opvolging en kennis van de klant: consumptiegewoonten, favoriete producten, diensten die het vaakst worden gebruikt, aankoopfrequentie, enz.
Telefonisch verkopen
Ref
7202604
Pricing
1295€ HT

Coming Sessions

The choice of session will be asked when you register.

Are you interested in this training ?